Naam: Theo P. Salm
Geboorteplaats: Den Helder
Graduatie Tang Soo Do: 9e Dan
Graduatie Hap Ki Do: 5e Dan
1965 Eerste kennismaking met Taekwondo
1966 Start trainingen zelfverdediging onder clubnaam Huk-Tti
1969 Kennismaking met Hap Ki Do
1970 Sportschool naam: Huk-tti Moo Duk Kwan Center Nederland
1979 Tang Soo Do in Nederland geïntroduceerd
2009 Bevorderd tot 9de Dan Tang Soo Do
Interview met de grootmeester (Kwang Jang Nim):
Tang Soo Do, Hap Ki Do, Boksen, Judo, Taekwondo, Kwang Jang Nim Salm heeft het allemaal beoefend. Maar in 1966 gaf KJN Salm opleidingen die op de eerste plaats gericht waren op zelfverdediging, en niet op sport. Daarom heeft hij zich daarna gericht op gevechtskunsten Tang Soo Do en later ook op Hap Ki Do. “Nadat Tang Soo Do was geïntroduceerd, was er ook veel vraag naar Hap Ki Do in Nederland, en daarom ben ik daar ook les in gaan geven. Zodoende gaf ik in ’83 fulltime les in zowel Tang Soo Do als Hap Ki Do.’’Volgens KJN Salm is Tang Soo Do en Hap Ki Do samen de mooiste combinatie die gegeven kan worden. “Bij Tang Soo Do houd je de tegenstander op een veilige afstand van je af, terwijl het bij Hap Ki Do om een korte afstand gaat waarbij je gebruik maakt van geraffineerde grepen. Beiden wekken zelfvertrouwen op bij de beoefenaar,” aldus de KJN. KJN Salm had al in 1966 een clubnaam genaamd Huk-Tti, wat inmiddels is uitgegroeid tot een begrip voor velen. De keuze van deze naam, die zwarte of donkere band betekent, is bewust genomen: “ Ieder vechtsysteem heeft een zwarte band als vooruitzicht. Het is een streven wat veel met zich meebrengt zoals mentaliteit, doorzettingsvermogen en meer. Daarom vond ik dat een toepasselijke naam”, legt de KJN uit. Overigens zijn op de hele wereld twee andere sportscholen die zo heten. Eén in Australië en de andere in Denemarken die beiden eerst om toestemming hebben gevraagd. Op de vraag waar de KJN het meest trots op is zegt hij: “Het meest trots ben ik op mijn eigen plezier erin, en wat ik voor de mensen heb kunnen betekenen. Ook het vertrouwen dat ik krijg van het merendeel van mijn leerlingen maken mij erg trots”.